KÖPVILLKOR

Allmänna villkor
Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument genomför ett köp hos oss på www.fritzmagnus.se. Avtal ingås då mellan dig och Fritz Magnus. När du gör ditt köp hos oss gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. (Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler) Om vi på Fritz Magnus misstänker ett bedrägeri har vi rätten att häva köpet. Vi polisanmäler alla försök till bedrägerier. Fritz Magnus genomför ej köp till personer som är under 18 år. Detta enligt svensk lag. (Föräldrabalk (1949:381)

Produkter och priser
Alla våra produkter på www.fritzmagnus.se anges alltid i svenska kronor och är inklusive moms. Moms ingår med 25% på alla våra produkter som är aktuella på Fritz Magnus webbshop. I kundvagnen ser du alltid det totala priset inkl. avgifter, moms och frakt. Fritz Magnus reserverar sig för eventuella "tryckfel" i produktinformation, priser och kataloger samt för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende på webbplatsen. Detta beroende på vilken typ av skärm eller inställning du har på din dator eller mobil/surfplatta. Bilderna kan då eventuellt uppfattas olika när det gäller t.ex. färg. Vi på Fritz Magnus förbehåller oss rätten att i efterhand vid eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid pga. av Force Majeure där det i sådana situationer är tillämpbart. Vi förbehåller oss också rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter etc.

Avtal och köp
För att kunna genomföra ditt köp hos oss på Fritz Magnus måste du acceptera våra villkor. Detta gör du i kassan när du genomför ditt köp. Genom att acceptera våra villkor förbinder du dig att följa villkoren som Fritz Magnus har. I villkoren förbinder du dig att följa dessa när du mottagit orderbekräftelse via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Genom orderbekräftelsen kan du enkelt kontrollera att din beställning stämmer och vill du ändra något kontaktar du vår kundtjänst på info@fritzmagnus.se eller 031-774 47 85. Orderbekräftelse När du gjort ditt köp på Fritz Magnus får du automatiskt en orderbekräftelse med information om ditt köp och köpvillkoren via e-post. Ett köp kan endast bekräftas om vi kan fastställa dina uppgifter därför är det viktigt att du uppger rätt kontaktuppgifter vid ditt köp. Om något är fel med din beställning kontaktar du oss snarast möjligt på info@fritzmagnus.se eller 031-774 47 85.

Ångerrätt och returer
Enligt LODA (Lag (2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler) har du alltid 14 dagars ångerrätt som privatkonsument. Detta betyder att du har rätt att ångra ditt köp genom att du meddelar oss inom 14 dagar från dagen du tagit emot din beställning. För att returnera en vara måste den vara i det skick som du fick den i. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att vårdslöshet från dig som konsument förlorar du din ångerrätt. Vid retur står du som köpare för returfrakten. Du måste returnera varan väl emballerad och gärna i den originalförpackning du fick beställningen med. Varan ska skickas i retur så snart som möjligt efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp och vill utnyttja ångerrätten (senast 14 dagar från dess du mottagit vara). Kontakta oss på 031-774 47 85 eller info@fritzmagnus.se om du vill utnyttja in ångerrätt. Om du väljer att maila är det viktigt att du uppger ordernummer, kontaktuppgifter till dig. Observera att om en retur av vara/varor skickas med ”Brev” är paketet ej spårbart och om det skulle försvinna på posten är chansen liten att det kommer att hittas. Fritz Magnus ersätter ej försvunna ”Brev”. Rekommenderat är därför att man skickar sin retur med kvittens så det går att spåra ifall det skulle uppstå konstigheter.

Skicka din retur till:
Fritz Magnus Trading AB
Korsgatan 13
411 16 Göteborg

Fritz Magnus återbetalar dig för din retur (exklusive fraktkostnad) så snart som möjligt efter att vi mottagit din retur och kontrollerat varan. Senast 30 dagar från den dagen vi tagit emot returen ska du ha fått tillbaka återbetalningen för ditt ångrade köp. Återbetalningen sker till det konto du handlade från. Du som köpare står för returfrakten som debiteras dig när returen har registrerats. Varor som återsänds med postförskott löses inte ut av oss på Fritz Magnus. När vi registrerat din retur kommer Klarna att makulera din faktura om du valt faktura som betalsätt. Du kommer då att få en kreditfaktura alternativt en ny faktura om du valt att behålla en annan produkt.

Cookies
Fritz Magnus använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbshoppen att identifiera och följa användare. Läs mer om vår cookiespolicy här>>

Reklamation
Enligt konsumentköplagen (Konsumentköplag (1990:932)) har du som privatkonsument alltid 6 månaders garanti och 3 års reklamationsrätt från det datum du köpt dina produkter. Spara gärna emballaget så kan du göra din returreklamation med den förpackningen. Kontakta vår kundtjänst på 031-774 47 85 eller info@fritzmagnus.se så hjälper vi dig med din reklamation. Reklamationsrätten täcker för varor som är felaktiga. Om du vill reklamera din vara kontaktar du oss och uppger av vilken anledning till varför du vill reklamera varan och vad som är felaktigt på den. En reklamation måste ske inom skälig tid efter det att du märkt eller borde märkt felet. Fritz Magnus har rätten att vid felaktig vara välja mellan att avhjälpa felet eller skicka dig en ny felfri vara. Om något av dessa alternativ inte fungerar har du rätten att häva köpet och få pengarna tillbaka. Vid godkända reklamation står Fritz Magnus för returfrakten. Kontakta oss om du vill göra en reklamation så hjälper vi dig med detta. Vid en eventuell bedömning om att beställa hem en ny vara för ersättning till dig, har vi rätten att göra ett nyttjandeavdrag/värdeminskning utifall om produkten har har använts. Avdraget ska vara skäligt och vad som är skäligt är en bedömningsfråga men inom textilbranschen brukar man säga 25 % per år. Vid eventuell tvist för om hur varan är felaktig, skadad eller felexpedierad följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN, http://www.arn.se/).

Tvist/tolkning/klagomål och synpunkter
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (Läs mer på ARNs hemsida här>>). Vid tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av den allmänna svenska domstolen. Har du klagomål eller synpunkter avseende Fritz Magnus produkter bör detta meddelas till vår kundtjänst på 031- 774 47 85 eller info@fritzmagnus.se

Hantering av personuppgifter
Det är viktigt för oss på Fritz Magnus att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig hos oss. Vi säljer aldrig dina personuppgifter vidare till andra företag.
Personuppgifter är all information som kan användas för att identifiera en enskild person. Exempel på detta kan vara grundläggande uppgifter om dig som namn och kontaktuppgifter, men även din köphistorik.

Läs mer här om hur vi hanterar personuppgifter >>